Περού – Εκουαδόρ – Βολιβία Οδοιπορικό

στις

Περού – Εκουαδόρ – Βολιβία  Οδοιπορικό

Είμαστε ήδη 22 Ιουλίου 2001 στο Ελ.Βενιζέλος και κάνουμε check in  για να πετάξουμε 06.10 για Φρανκφούρτη και συνέχεια στις 10.40 για Λίμα. Σύνολο ωρών πτήσης 10-12 (χάσαμε τον μπούσουλα από τα πολλά μωρά). Άφιξη στη Λίμα 17.10 τοπική ώρα. Κάναμε συνάλλαγμα 100$ προς 3,44 σε N.Soles 344. Αφού βρήκαμε τις βαλίτσες,  βρήκαμε και τον Ko με την ταμπέλα ‘DIMITRIS TRIOVOLOS’ ο οποίος μας πήγε στο ξενοδοχείο «HUAYCHULO», 35$ με πρωινό. Ήρθε ο τύπος από το «Turismo Inkaiko» με μια μπουκάλα Pisco για το καλώς όρισες, τα εισιτήρια και το Voucher για την βίζα σύνολο 310$ τα εισιτήρια και 935$ για τα υπόλοιπα και 5% για την βίζα. Μπήκαμε στο δωμάτιο για να τακτοποιηθούμε και ακούμε από έξω δυνατούς κρότους. Τελικά ήταν πυροτεχνήματα και όχι βομβιστική ενέργεια όπως αρχικά φοβηθήκαμε. Βγήκαμε κατευθείαν έξω και πήγαμε στο Park Central όπου είχε γιορτή για την ανεξαρτησία του Περού. Κάναμε βόλτες μέσα στο κόσμο και αποφασίσαμε να ¨χτυπήσουμε¨ βρώμικα. Πήραμε 3 σάντουιτς, πληρώσαμε ns.12 που ήταν νοστιμότατα και 2 νερά προς ns.2 το ένα. Επιστροφή στο ξενοδοχείο για μπάνιο και ξεκούραση.

Εγερτήριο στις 07.00. κατεβήκαμε για πρωινό και 08.00 ήρθε ο οδηγός για να φύγουμε. Κλείσαμε δωμάτιο 30$ στο ξενοδοχείο ImperialInn για τις 30/7. Πήραμε το δρόμο για Pisco (3 ώρες διαδρομή). Στο Pisco κανονίσαμε την βαρκάδα στα Islas Balestas 10$ έκαστος και διαμονή για τις 23/7 στο Posada Hispana 20$ το δωμάτιο. Κάναμε βόλτα στην πόλη, πήραμε τηλεκάρτα προς ns.15 (3 λεπτά ομιλίας). Καθίσαμε για γάλα με καφέ και τσάι προς ns.7 και αναχωρήσαμε προς Ica. Βόλτα στην πλατεία και μετά στο μουσείο, είσοδος ns.5 έκαστος και ns.4 η φωτογραφική μηχανή. Φωτογραφήσαμε λάμας και φύγαμε για την όαση Huacachina. Πήραμε inca-cola προς ns.2 και βλέπαμε τον κόσμο που έκανε sandskate. Αναχώρηση για Nasca. Δωμάτιο 25$ στο Hotel Alegria και 40$ έκαστος για αεροπλανάκι. Περουβιανό φαγητό στο El Porton προς ns.40 με κερασμένα pisco shower.

Πρωινό στις 07.00 και μικρή βόλτα στην Nasca. 09.00 μας πήραν με πουλμανάκια για το αεροδρόμιο. Αφού είδαμε ένα βίντεο μιας ώρας με τις γραμμές και αγοράσαμε κάποιες πέτρες με χαραγμένα επάνω τους κάποια σχέδια από τις γραμμές, επιβιβαστήκαμε στο αεροπλανάκι. Κάναμε μια βόλτα 40΄ πάνω από τις γραμμές που πραγματικά είχε ενδιαφέρον και άξιον απορίας πως έχουν διατηρηθεί τόσο καιρό. Επιστροφή 11.00 στο ξενοδοχείο όπου μας περίμενε ο οδηγός για να ξεκινήσουμε πίσω για το Pisco. Στο ενδιάμεσο της διαδρομής αποφασίσαμε να σταματήσουμε στο Paracas (χερσόνησο). Δυσκολευτήκαμε αλλά βρήκαμε τελικά τον δρόμο. Επισκεφτήκαμε το μουσείο, είσοδος στην περιοχή s5 έκαστος και s3 στο μουσείο. Βόλτα στο παρατηρητήριο της παραλίας για να δούμε τα φλαμίγκο. Μετά πήγαμε στο ψαροχώρι Lagunillas που καθήσαμε και φάγαμε ψαράκια τηγανιτά, σαγανάκι καυτερό και διάφορα οστρακοειδή. Μαζί με το φαγητό του οδηγού πληρώσαμε s10. Πήραμε το δρόμο για το Pisco, τακτοποίηση στο ξενοδοχείο Posada Hispana και βόλτα στην γύρω περιοχή για ξενύχτι και ποτό. Πήραμε κάτι σαν τσουρέκι s2 και πήγαμε στην pub Balcones για διπλά Pisco shower, s10 έκαστο.

Ξύπνημα στις 06.00. Πήραμε πρωινό που δεν ήταν στην τιμή προς s6 έκαστος και 07.15 ήμασταν έτοιμοι για να μας πάρει το λεωφορείο για τα Ballestas Islands. 08.30 ξεκινήσαμε με το ταχύπλοο και φορώντας σωσίβια αρχίσαμε να βλέπουμε πιγκουΐνους, φώκιες και θαλάσσιους ελέφαντες. Η περιοχή μύριζε πολύ από τις κουτσουλιές των πουλιών. Επστροφή πίσω στις 10.45. Αρκετά καλή επιλογή. 11.10 πίω στο ξενοδοχείο. Πήραμε από τοπικό φούρνο πιττάκια προς s11, μπάνιο, πληρωμή ξενοδοχείου και τοποθέτηση πραγμάτων στο αυτοκίνητο. Συνάλλαγμα 100$ προς 3,43 s343. Στάση στο Pachacamac. Είσοδος s5 έκαστος. Μεγάλη περιοχή αλλά λόγω συννεφιάς δεν μας έκανε και μεγάλη εντύπωση, εκτός από το κτίριο που έχουν κτίσει για να καταλάβουμε πως ήταν παλιά. Περάσαμε από Lufthansa και κάναμε κράτηση για 17/8, περάσαμε από το τουριστικό για να επιβεβαιώσουμε την πτήση. Ξενοδοχείο HUAYCHULO προς 35$. Βόλτα στην ευρύτερη περιοχή και έρευνα δωματίων. Τελικά κλείσαμε στο Hostal Hispania προς 35$. Συνέχεια της βόλτας ώσπου φτάσαμε στο μεξικάνικο SiSenor για φαγητό και μαργαρίτες, s90.

Τα μεξικάνικα δεν πήγαν καλά για την Ελένη. Ταξί για αεροδρόμιο προς s20. Κάναμε check-in, πλήρωσα φόρο αεροδρομείου 25$ έκαστος, πήραμε μια coca-cola και νερό προς s11. Αναχώρηση 11.00 από Λίμα και 13.00 άφιξη στο Quito. Άψογη εξυπηρέτηση στο τελωνείο αλλά και στο Tourist information. Κανονίσαμε ξενοδοχείο Pickett Hotel με πρωινό προς 16$ και ταξί για το κέντρο με 4$. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και βουρ για την παλιά πόλη. Τρόλεϊ προς 0,20$ ο καθείς. Πήγαμε να βρούμε την φίλη του Μιχάλη Astrid και στο δρόμο πέσαμε σε κάτι ψωμάκια-τσουρέκια προς 0,50$. Βρήκαμε το σπίτι αλλά όχι την κοπέλα όπου και της  αφήσαμε μήνυμα. Πήραμε το δρόμο για την παλιά πόλη με τρόλλευ. Είδαμε τα κύρια σημεία, Παλάτι, πλατεία ανεξαρτησίας, καθεδρικό, San Fransisco, San Agusto, San Dominigo ώσπου με έπιασε η βροχή και πήγαμε για μια cola και πορτοκαλάδα προς 1.10$ μέχρι να τελειώσει η βροχή. Συνεχίσαμε την βόλτα μας μέχρι το μνημείο του Bolivar όπου και πήραμε τρόλεϊ για το ξενοδοχείο. Βγήκαμε μετά για αναζήτηση δωματίου. Βρήκαμε το El Gnomo προς 20$ με πρωινό και κοινόχρηστο μπάνιο. Μεγάλο ξύλινο, καθαρό στον 2ο όροφο όπου στο ισόγειο στεγάζεται τουριστικό γραφείο. Βόλτα στα μαγαζιά της νύχτας και βουρ για ύπνο στις 20.30.

Ξυπνήσαμε από μόνοι μας στις 06.30. Κατεβήκαμε για πρωινό στις 07.10 και όλοι κοιμόντουσαν. Ο φύλακας μας είπε ότι μετά τις 08.00 ανοίγουν. Βόλτα στην ήσυχη περιοχή, σταθμεύσαμε σε ένα Internet cafe “Papaya-Net” για καφέ, τόστ και surf στα emails, σύνολο 6$. Πίσω στο ξενοδοχείο για πρωινό της συμφοράς. Μαζέψαμε τα πράγματά μας για το νέο ξενοδοχείο. Εγκατάσταση και δρόμο για τις Tourist Info. Κάναμε reconfirmation στην taca για την επιστροφή μας στην Λίμα. Στο Tourist Info η κοπέλα μας ενημέρωσε πως θα πάμε στο “Mitad del Mundo”, κοινώς η γραμμή του Ισημερινού. Λεωφορείο προς 0,40$ καθείς για μια διαδρομή 45-50 λεπτών. Οδηγός και εισπράκτορας φοβεροί. Είδαμε το μνημείο και πατήσαμε και στα δύο ημισφαίρια ταυτόχρονα αφού πληρώσαμε είσοδο 0,50$ έκαστος. Πήραμε και 2 coca-cola προς 0,80$ και επιστροφή με 0,70$ και οι δύο για  Quito και περιήγηση στην παλιά πόλη και στο μουσείο “Museo del Banco Central”. Φτάσαμε στη πόλη και πήραμε Τρόλεϊ για την παλιά  πόλη 0,20$ έκαστος. Επισκεφτήκαμε την «Βασιλική» Εκκλησία και στην συνέχεια την πλατεία Ανεξαρτησίας. Φάγαμε στην πλατεία σε ένα fast-food, δύο γεύματα προς 2,80$. Περάσαμε μέσα από την αγορά για το ναό του Αγ.Φραγκίσκου, πολύ ωραία, από εκεί πήγαμε στο San Domingo για να πάρουμε το τρόλεϊ για το μουσείο. Κοντά στο μουσείο, μέσα σε ένα πάρκο δεχθήκαμε επίθεση μουστάρδας, όπου προσφέρθηκαν να μας καθαρίσουν και να μας προτείνουν να πάμε στις τουαλέτες. Θορυβημένοι την κάναμε και συνεχίσαμε για το μουσείο. Είσοδος στο μουσείο 2$ ο καθένας. Περιήγηση στα αρχαιολογικά ευρήματα που είχαν πολύ ωραία παρουσίαση. Τα υπόλοιπα καθολικά και μοντέρνα τέχνη τα περάσαμε στα γρήγορα. Πήραμε το δρόμο για το ξενοδοχείο ψάχνοντας απελπισμένα να βρούμε τηλέφωνο να καλέσουμε την Astrid. Αφού πήραμε μια τηλεφωνική κάρτα 3$ της BellSouth, συνεχίσαμε απελπισμένα τις προσπάθειες μας για να καλέσουμε αλλά μάταια. Στο ξενοδοχείο που φτάσαμε ανακαλύψαμε ότι η κάρτα είναι μόνο για το εξωτερικό και η σπιτονοικοκυρά μας προσφέρθηκε να κάνει την ενδιάμεσο. Επιτέλους μιλήσαμε και συνεννοηθήκαμε να περάσει να μας πάρει στις 20.00 για μια βόλτα. Βάλαμε μια μπουγάδα, μπανάκι και ξαπλώσαμε για να ετοιμαστούμε για έξω. Στις 20.15 ήρθε η Astrid μαζί με την Silvia και τον Patricio και πήγαμε για φαγητό σε κουβανέζικο. Πήραμε μια ποικιλία 4 πιάτων με ρύζι και μπύρες. Η συζήτηση ήταν στα γνωστά πλαίσια. Καιρός, δουλειά, οικονομικά, διακοπές και τα σχετικά. Ήρθε ο λογαριασμός 30$ και τα κεράσαμε. Στη συνέχεια ο Patricio παράγγειλε άλλες 2 μπύρες και μας είπαν ότι στο διπλανό μπαρ έπαιζε ζωντανά ένα συγκρότημα όπου μπορούσαμε να πάμε μαζί με τις μπύρες μας. Το μπαρ ήταν πολύ ωραίο, κόσμος, κίνηση, μουσική. Ο κόσμος χόρευε και τραγουδούσε ρούμπα, σάμπα και μαρέγκες. Καθίσαμε μέχρις τις 12.30 και φύγαμε για το δωμάτιο. Συνεννοηθήκαμε με την Astrid την επόμενη μέρα να συναντηθούμε με τον αδερφό της τον Luis για να πάμε όλοι μαζί στο Otavalo. Το ραντεβού δόθηκε 08.30 έξω από το ξενοδοχείο. Με τους υπόλοιπους Astrid, Silvia και  Patricio συννενοηθήκαμε για το Σάββατο βράδυ για φαγητό και την Κυριακή για κάποια εκδρομή.

Εγερτήριο στις 07.00 για να ετοιμαστούμε για το ραντεβού μας. Κατά τις 08.00 κατεβήκαμε για πρωινό όπου και ξυπνήσαμε την κοπέλα. Το πρωινό ήταν πολύ καλό: γιαούρτι, κορν φλέικς, μπανάνα, καφέ ή σοκολάτα, αύγα, ψωμί, μαρμελάδα… Κατά τις 08.15 πήρε η Astrid τηλέφωνο και ακύρωσε το ραντεβού γιατί κάτι έτυχε. Έτσι κατά  τις 09.00 ξεκινήσαμε για τον σταθμό των λεωφορείων για το Otavalo. 09.30 βγάλαμε εισητήρια 3,5$ και για τους δύο μας και 09.50 αναχωρήσαμε αφού πρώτα πληρώσαμε 0,10$ ο καθένας μας για να μπεί στο χώρο των λεωφορείων. Μέχρι να βγούμε από το Quito το λεωφορείο έκανε αρκετές στάσεις για να πάρει κόσμο και να γεμίσει. Παρόλο πού ήταν καινούργιο, πήγαινε σαν την χελώνα. Σ’ όλη την διαδρομή ακούγαμε μουσική με την συντροφιά της μηχανής του αυτοκινήτου. Μετά από 2,30 ώρες διαδρομή ( και τι δρόμος, φοβερός) φτάσαμε. Πήραμε λεωφορείο για το Cotacachi (0,20$ ο καθένας μας) για να πάμε να αγοράσουμε φθηνά δερμάτινα. Φρούδες ελπίδες. Μετά από μία ώρα ψάξιμο δεν βρήκαμε τίποτα, οι τιμές ήταν σχετικά ίδιες με τις δικές μας και η δική μας ποιότητα σίγουρα καλύτερη. Επιστροφή με λεωφορείο πίσω στο Otavalo (0,20$ ο καθένας) και βούρ για το παζάρι. Πολύς κόσμος, τουρίστες, ωραίες ινδικές φυσιογνωμίες. Το παζάρι έπαιρνε αρκετά. Αγοράσαμε τρεις ωραίους πίνακες μικρούς προς 28$ όλους, 3 μπλούζες προς 15$ όλες ώσπου ξεμείναμε από ψιλά. Βρήκαμε μετά κόπων και βασάνων μια Western Union που μας χάλασε 100$ σε ψιλά. Συνεχίσαμε τα ψώνια μας, πήραμε 2 σκούφους και ένα ζευγάρι παντοφλάκια όλα μαζί 16$. Ένα πολύ ακριβό βραχιόλι 1$. Μια πουλόβερ/ζακέτα προς 10$. Τρισευτυχισμένοι μετά τα ψώνια και με πολλές φωτογραφίες, πήραμε το δρόμο του γυρισμού. Επιβιβαστήκαμε σε λεωφορείο σίφουνα. (3,20$ και οι δυο μας) και επιστροφή στο Quito. Διάρκεια επιστροφής 2-2.15 ώρες με στενάχωρα ως αρκετά τα καθίσματα του λεωφορείου. Φτάσαμε στον σταθμό, τρόλεϊ (0,20$ ο καθένας μας) και δρόμο για το δωμάτιο. Στο ξενοδοχείο πληρώσαμε 70$ ( 60$ για 3 βράδια και φόρο). Μαε έδωσαν επίσης μήνυμα από τον αδερφό της Astrid να του τηλεφωνήσουμε. Μιλήσαμε με των Λουίς και συνεννοηθήκαμε την Κυριακή να συναντηθούμς 08.30 στο ξενοδοχείο για να μας πάει σε κάτι πηγές. Κάναμε μπάνιο, στεγνώσαμε και βγήκαμε έξω για φαγητό στην περιοχή μας. Βρήκαμε ένα ωραίο εκουδοριανό εστιατόριο, συμπαθητική διακόσμηση, καλή σερβιτόρα που ήξερε και 2 ελληνικές λέξεις. Φάγαμε με 11$, 2 πιάτα (κρέας και κοτόπουλο), μία σαλάτα και 2 coca cola. Κουρασμένοι όπως ήμασταν πήραμε με βήματα αργά τον δρόμο της επιστροφής για το δωμάτιο.

Ξυπνήσαμε στις 07.00, ετοιμαστήκαμε, πήραμε πρωινό και στις 08.30 ήρθε ο Λουις με την κοπέλλα του Rossi να μας πάρουνε. Θα πηγαίναμε στις θερμές πηγές Papallacta 1-1,5 ώρα διαδρομή. Μας πήγαν από ένα παλιό δρόμο, πολύ ωραίο και σε μια περιοχή Cumbaya. Σταματήσαμε για να πάνε σε τράπεζα, εμείς για τηλέφωνο και μετά για βενζίνη. Στο σημείο αυτό είχαν δώσει ραντεβού και με την θεία, τις αδερφές και την ξαδέρφη της Rossi. Θα ερχόντουσαν και αυτές μαζί μας. Πήραμε το δρόμο για τις πηγές ανεβαίνοντας ένα βουνό που το ψηλότερο σημείο ήταν 4150 μ. σταματήσαμε για φωτογραφίες και για να παίξουμε με τα χιόνια. Συνεχίσαμε την διαδρομή μας ώσπου φτάσαμε και εκεί ανακαλύψαμε ότι θα κάναμε και μπάνιο. Πληρώσαμε εμείς είσοδο για 5 άτομα 15$ και αγοράσαμε και 2 μαγιό προς 4$ το ένα. Αλλάξαμε και βουτήξαμε στο ζεστά/καυτά νερά. Καθήσαμε για αρκετή ώρα. Ο άντρας σαν θαραλλέος βούτηξε και στα κρύα νερά. Στην επιστροφή σταματήσαμε σε μια ταβέρνα πάνω στο δρόμο για πέστροφες, κερασμένες από τον Λουις. Η θεία φοβερή! Άμα αυτή μιλούσε αγγλικά και εμείς ισπανικά θα ήταν εκπληκτικά. Επιστροφή στο Quito 16.00 και κατευθείαν για ύπνο. Η Astrid μας τηλεφώνησε στις 19.00 για να μας καλέσει για δείπνο σπίτι της. Ετοιμάσαμε τα πράγματα για την επομένη που πετούσαμε και ξεκινήσαμε για το σπίτι της. Όλα νεκρά και που και που πανηγυρισμούς για την Κολομβία στο ποδόσφαιρο. Στο σπίτι ήταν η Astrid, η  Silvia και ο Sandro. Είδαμε φωτογραφίες της κόρης της, δοκιμάσαμε τοπικό ποτό και ξεκινήσαμε το δείπνο. Αρχικά σούπα ( αρακάς, πατάτα, τυρί, γάλα), συνεχίσαμε με κρέας κοτόπουλο με αρακά και καλαμπόκι. Τελειώσαμε με καφέ και τούρτα. Συνεχίσαμε τις φωτογραφίες από ελλάδα και τις συζητήσεις και ανταλάξαμε emaills. Δεν άργησε η ώρα για εναγκαλιασμούς και χαιρετισμούς. Η Sylvia μας πήγε στο ξενοδοχείο όπου πέσαμε ξεροί για ύπνο.

Εγερτήριο 07.00. Μαζέψαμε τα πράγματα μας, κατεβήκαμε για πρωινό και μια τελευταία βόλτα στην πόλη. Πήγαμε στο Papaya-Net για να δούμε τα email μας και συνεχίσαμε να αγοράζουμε μπλούζες. Μία 8$ και μία 9$ για τον Άγγελο. Γυρίσαμε στο δωμάτιο πήραμε τα πράγματα και μας βρήκαν ταξί προς 5 $ για το αεροδρόμιο. Φτάσαμε κατά τις 11.10, κάναμε check in, βγήκαμε μια βόλτα στα γρήγορα και μετά στην αίθουσα αναμονής. Το αεροπλάνο έφυγε στις 14.00 για Λίμα μέσω Quantil όπου είχαμε μια ώρα αναμονή. Μετά από σκληρό παζάρι βρήκαμε ταξί  ns 20 για το ξενοδοχείο El patio Miraflores. Το δωμάτιο των 35$ δεν έλεγε και πολλά. Αφήσαμε τα πράγματα και βγήκαμε έξω για βρώμικα. Σάντουιτς με κοτόπουλο ns 3,5 επί 3 ns 10,5 και μία cocacola ns 2. Στην συνέχεια κάτσαμε σε ένα cafe για μια ζεστή σοκολάτα ns 14. Επιστροφή στο δωμάτιο για μπανάκι τηλεόραση και ύπνο.

Εγερτήριο στις 03.30. πήραμε ταξί ns 30 για αεροδρόμιο.  Ο ταξιτζής μάλλον ήταν μέσα στην μαστούρα, πήγαινε όπως ήθελε. Φτάσαμε στις 04.30 κάναμε check in και 06.00 πετούσαμε με aero-continente. Φοβερές αεροσυνοδοί, το κάτι άλλο. Φτάσαμε στο P.Maldonadoμέσω Cuzco κατά τις 09.30. Πήραμε τα πράγματα μας, φοβερό σύστημα και βγήκαμε έξω όπου μας περίμενε το λεωφορείο του Cuzco Amazonico. Μαζί ήταν και η οδηγός μας, Ινγκριντ. Πήγαμε μέσα στην πόλη, είδαμε μερικά ψιλά πράγματα, ψωνίσαμε 3 κολιέ ns 15 και μία τσάντα ns 18. Κάναμε ένα reconfirmation τα εισιτήρια  και ξεκινήσαμε για την ζούγκλα. Διαδρομή με καραβάκι 45’. Κατεβήκαμε το ποτάμι madre de dios παραπόταμο του Αμαζόνιου. Φτάσαμε κατά τιε 11.00 και ήταν πολύ ωραία. Το μεσημεριανό ήταν για τις 12.30. πήγαμε στο bungalows 21 και ρίξαμε μια μπουγάδα όλη δική μας. Μετά το φαγητό γυρίσαμε για ξεκούραση γιατι στις 16.00 η Ινγκριντ θα μας πήγαινε βόλτα στον βοτανικό κήπο και μέσα στο δάσος. Μας είπε για τα ονόματα των δένδρων και τις ιδιότητες τους. 17.00 είμασταν πίσω και μετά από μισή ώρα είχε νυχτώσει. Το δείπνο ήταν στις 19.30. ο χρόνος κυλάει αργά. Ξαπλώσαμε στις αιώρες και πήραμε και το pisco μαζί μας για συντροφιά. Όταν πήγαμε στην τραπεζαρία βρήκαμε και τους υπόλοιπους. Είμασταν 4 παρεές συνολικά.

Εγερτήριο στις 07.00 για πρωινό στις 07.30 και αναχώρηση στις 08.00 με την βάρκα όλοι μαζί. Μία οικογένεια Γάλλων, μία Ισπανών, δύο Ολλανδέζες και δύο Έλληνες –εμείς, μαζί με τους συνοδούς μας. Η διαδρομή ήταν 2,30’ ώρες. Όταν φτάσαμε ο ήλιος είχε ανέβει ψηλά και είχε αρκετή ζέστη. Κάναμε μια βόλτα στο χωριό, είδαμε το σχολείο, τα σπίτια τους. Αγοράσαμε 2 βραχιόλια ns 10 από κάτι ντόπιες γυναίκες. Κάναμε ένα μαύρο τατουάζ στο χέρι από ένα φυτό που το χρησιμοποιούν για βαφή. Φύγαμε από εκεί κατά τις 11.00 όπου πήραμε τον ανήφορο για τον γυρισμό. Στον δρόμο σταματήσαμε σε ένα σκιερό σημείο για να φάμε κάτι σαν πικνίκ μέσα στην βάρκα. Μας σέρβιραν κοτόπουλο με ρύζι και αυγό και μια cocacola και ήταν όλα τέλεια. Συνεχίσαμε τον δρόμο και φτάσαμε πίσω στις 15.00. Η Ινγκριντ μας είπε να συναντηθούμε κατά τις 16.00 για να πάμε στο monkey island. Πήγαμε και βρήκαμε δύο μαύρες μαιμούδες να μας περιμένουν στην παραλία και ήταν πολύ γλυκές. Είχαμε μαζί μας φαγητό, μπανάνες για να τις ταΐσουμε. Υπήρχε και μια μαύρη μαιμού που είχε το μικρό της πάνω της για 9 μήνες. Επιστροφή πίσω στο κατά τις 1700. Στην συνέχεια πήγαμε στην τραπεζαρία για να βρούμε τις δύο Ολλανδέζες για να μας δώσουν πληροφορίες για το Cuzco για το που μείνανε και με ποιο πρακτορείο πήγαν το inca trail. Φαγητό στις 19.30 και επιστροφή στο bungalow.

Πρωινό στις 0530 και 0600 αναχώρηση για την λίμνη Santoval. Πήγαμε με την βάρκα μέχρι ένα σημείο και στην συνέχεια περπατήσαμε 3 χιλιόμετρα. Μπήκαμε σε κανό μαζί με δύο Γαλλάκια και δύο Ελβετές για να κάνουμε βόλτα στην λίμνη. Εντυπωσιακά. Είδαμε διάφορα πουλιά και ένα είδος σαν ψάρι της λίμνης που τρώει πιράνχας. Επιστροφή κατά τις 11.00 για μπάνιο, μπουγάδα και φαγητό. Υπνο μέχρι τις 15.30 και αναχώρηση στις 16.00 για να δούμε ένα ατμόπλοιο που είχε κατασκευαστεί το 1893 στην ευρώπη και το είχαν συναρμολογήσει εδώ. Το χρησιμοποίησε το 1960 ένας ισπανός γιατρός σαν πλωτό ξενοδοχείο για τους ιθαγενείς. Ο γιατρός είχε μια μεγάλη έκταση με φυτείες κακάο που έπιανε από την λίμνη Santoval. Μέσα στην φυτεία υπήρχε και ένα ωραίο σπίτι που το χρησιμοποιούσε σαν νοσοκομείο. Επειδή ήταν χρεωμένος στην τράπεζα του τα πήραν όλα μετά από πλειστηριασμό. Την έκταση την αγόρασε το Cuzco Amazonico για να την διατηρήσει. Επιστροφή στις 17.30. στην συνέχεια πήγαμε στην τραπεζαρία για να πιούμε ένα Pisco Shower. Μετά το δείπνο πληρώσαμε 124$ για μια μέρα παραμονής ακόμα. 100$ για την παραμονή και τα υπόλοιπα λοιπά έξοδα όπως νερά, ποτά. Συμπληρώσαμε τα ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση των υπηρεσιών όπου σε όλα βάλαμε χαμογελαστά ανθρωπάκια εκτός από τον Μήτσο που σημείωσε έτσι και έτσι γιατι δεν κάναμε ούτε την νυχτερινή βαρκάδα για να δούμε κροκόδειλους ούτε το σκαρφάλωμα σε δέντρο για να δούμε από ψηλά το τροπικό δάσος.

Πρωινή ξεκούραση στις αιώρες και  μετά το πρωινό μεταφορά στην πόλη του Puerto Maldonado. Η Ινγκριντ μας έδειξε την αγορά, φρούτα, λαχανικά, κρέατα σε μεγάλες ποικιλίες. Αγοράσαμε μια αιώρα ns 40 και μεταβήκαμε στο αεροδρόμιο. Το check in είχε ήδη γίνει μόνο φόρο πληρώσαμε ns 12 ο καθένας και είμασταν έτοιμοι. Ένα μικρό φιλοδώρημα 20$ στην Ινγκριντ και μπήκαμε στην αίθουσα αναμονής. Επιβιβαστήκαμε, ήταν μια πτήση τρέλα. Φτάνοντας στο Cuzco βγήκαμε για αναζήτηση ταξί. Τα tourist informations κλειστά. Ευτυχώς  μια κυρία μας έδωσε έναν χάρτη, Με ns 10 φτάσαμε στο Hostal Rikch arty. Συνεννοηθήκαμε για ένα δωμάτιο με διπλό κρεββάτι (βάρκα) προς ns 30 την ημέρα χωρίς πρωινό. Ξεχυθήκαμε στην πόλη. Αγοράσαμε το turistico bolleto 20$ τα δύο άτομα. Επισκεφθήκαμε το Cathedral την San Blas, San Fransisco.  Μπήκαμε σε μαγαζιά κάναμε παζάρια βλέπαμε ρωτούσαμε. Οι τιμές για το Inca trail διάφορες. 120$, 95$, 130$, Ημερήσιες εκδρομές στο Ottantaytambo, Pisac Chichero νσ25, 12$, 10$. Αρκετά κουρασμένοι καταλήξαμε στο chez Maggy για μεξικάνικο. Δυό πιάτα, νατσος και ένα λίτρο λεμονάδα ns 38.

Πρωινό ζεστό μπανάκι και δρόμο για πρωινό στο La Yunta. Επιλογή πρωινού το qosqueno, σχέτη αποτυχία για ns16. Κανονίσαμε εκδρομή στο Ottantaytambo, Pisac ns 50 και οι δύο. Μετά πήγαμε στο πρακτορείο Q’ente για να κανονίσουμε την εκδρομή στο Inca trail. Όλα πήγαιναν καλά ώσπου χτύπησε το τηλέφωνο και λένε στην Κουνσουέλο ότι δεν υπάρχουν εισιτήρια τραίνου για να πάμε στο 104χλμ. Μας στέλνει στο σταθμό του τραίνου μήπως και βρούμε εμείς κατευθείαν. Εισιτήρια  τέλος. Το παιδί για όλες τις δουλειές του Q’ente μας είπε ότι το γραφείο θα μας πάει στο Ollanta και εκείνος είχε εισιτήρια τραίνου να μας αλλάξει προς 30$ ο καθένας. Ρωτήσαμε και για τραίνο στο Puno όπου οι τουριστικές των 19$ είχαν τελειώσει και υπήρχαν μόνο οι Inca με 30$. Ετσι αποφασίσαμε να πάμε με λεωφορείο. Πίσω στο πρακτορείο. Πληρώσαμε 90$ ο καθένας για το Inca trail. Κατηφορίσαμε την av. Del sol για να πάμε στην εκκλησία Santo Dominico και Crichnca. Είσοδος για όλα ns 4 ο καθένας. Εκκλησία χτισμένη πάνω σε αρχαίες πέτρες των Inca. Κατηφορίσαμε για να βρούμε λεωφορείο προς το Pisac για τα αρχαία Tambo macchay, PukaPukara, Sahsywyaman. Διαδρομή 30’ με ns  4 και οι δύο. Μας άφησε στο Tambo macchay που ήταν μια πηγή όπου ο κόσμος βρεχόταν με λίγο νερό. Ωραίες πήλινες σφυρίχτρες προς ns 2. Περπατήσαμε μέχρι το PukaPukara όχι κάτι ιδιαίτερο. Αγοράσαμε ένα μαρμάρινο ημερολόγιο των Inca ns 7. Από εκεί μονοπάτι μέσα από τους αγρούς για το Qenke. Ένα κοριτσάκι για να το φωτογραφίσουμς μας ζήτησε ns1. Ο αρχαιολογικός χώρος ωραιότατος. Εντυπωσιακότερο από όλα το Sahsywyaman. Μεγάλες πολυγωνικές πέτρες. Σαν ένα πλέξιμο από πέτρες που συνθέτουν έναν τοίχο. Μετά από 15’ βρισκόμασταν στην Plaza de armas. Φαγητό στο Μπαγκνταντ ns 40, ομελέτα, κοτόπουλο και 2 cocacolas. Στο δρόμο για το δωμάτιο μαθαίναμε και τις τιμές για Puno με λεωφορείο. 10$, 15$, 30$ ότι ήθελε ο καθένας. Τελικά αποφασίσαμε να πάμε στο Terminal Terrestre και να βγάλουμε μόνοι μας. Περάσαμε από το μουσείο INKA ns10. Δεν έχουν να πούνε πολλά. Όλα τα εκθέματα ήταν από το 14αι.μχ και μετά. Παρόλα αυτά ήταν αρκετά καλά αφού βγάλαμε και φωτο στην ζούλα. Στον σταθμό λεωφορείου οι τιμές είχαν μεγάλες διαφορές. Βγάλαμε εισιτήρια με 7,5$ εκεί που οι άλλοι μας ζητούσαν 15$. Αλλαγή χρημάτων 100$=ns348. Ξεκινήσαμε τα παζάρια. Μία μπλούζα ns28, δύο πατάκια για το δωμάτιο ns100 και δύο καπέλα ηλίου ns20. Συνέχεια στην πλατεία για να δούμε δύο νέα ζευγάρια (νύφες και γαμπροί) να βγάζουν φωτογραφίες. PiscoShower στο  Cyador με ns16. Μετά το ποτό βρώμικα σάντουιτς με κοτόπουλο, τυρί, λάχανο, κρεμμύδι, ντομάτα, μουστάρδα, μαγιονέζα, κέτσαπ και κάτι άλλο ns5. Τα καταβρωχθίσαμε στην αυλή και την πέσαμε για ύπνο.

Πρωινό στην αυλή του ξενοδοχείου ns3 το ένα. Κατεβήκαμε στο πρακτορείο και 09.15 ξεκινήσαμε την εκδρομή μας με προορισμό το Pisaq και την αγορά του. Μια ενδιάμεση στάση για παζάρι, τραπεζομάντιλο ns20. Φτάσαμε στην αγορά και πήραμε 2 cd ns20, 2 τασάκια ns2 και φάγαμε και 4 πίττες ns4. Συνεχίσαμε για τον αρχαιολογικό χώρο. Αφού περπατήσαμε 2 χλμ φτάσαμε σε ένα ύψωμα όπου ήταν ένας ναός και αστρολογικό κέντρο. Ξεκινήσαμε με προορισμό το Ollataytambo με μία στάση για φαγητό. Όταν φτάσαμε ανεβήκαμε επάνω στον ναό του ηλίου που είχς έξι μεγάλες πλάκες. Απέναντι στο βουνό είχαν χαράξει ένα προφίλ INKA όπου στις 21/6 περνάει μέσα από το μάτι το φώς και πέφτει σε ένα συγκεκριμένο σημείο σημείο στις πλάκες και ολοκληρώνει τον σταυρό των Άνδεων. Αφού είδαμε και τους Γάλλους από το Cuzo Amazonico, φύγαμε με προορισμό την εκκλησία και το παζάρι στο Chinchero. Η διαδρομή ωραιότατη με τον  ήλιο στην δύση του. Γάντια ns9,5. Επιστροφή στο Cuzco στις 19.15. Πήγαμε στο πρακτορείο Quente για να δούμε τι θα γίνει την επόμενη μέρα που ξεκινούσαμε το INKA Trail. Με την κοπέλα δεν βγάλαμε άκρη αλλά καταλάβαμε ότι κάποιος θα μας πάρει αύριο 06,45-07.00. Σταθεροί στα βρώμικα και με συμπλήρωμα από SuperMarket για το επόμενο πρωινό και την εκδρομή φτάσαμε στα ns19,40.

Πρωινό ξύπνημα και αναμονή. 07.30 ήρθε ο οδηγός μας ο Carlos με την βοηθό του Τάνια με μικρό λεωφορείο για να μας πάνε μέχρι την Plaza της εκκλησίας του Σαν Φρανγκίσκου από όπου θα παίρναμε μεγαλύτερο λεωφορείο για να πάμε στο Ollataytambo. 08.00 ξεκινήσαμε με ένα γκρούπ που θα έκανε το 4ημερο Inka trail. Στις 09.15 φτάσαμε στον σταθμό του Ollataytambo όπου ο Carlos μας έδωσε τα εισιτήρια του τραίνου που επιβηβαστίκαμε. Μετά από μία ωρα διαδρομής φτάσαμε στο 104 χλμ. Κατεβήκαμε από το τραίνο, περάσαμε απέναντι με μια μεγάλη γέφυρα και φτάσαμε στο σημείο που έπρεπε να γραφτούμε για την διαδρομή. Όταν έφτασαν και οι υπόλοιποι πήγαμε να δούμε κάποια αρχαία εκεί κοντά και επιστρέψαμε για μεσημεριανό. Μετά από 20 λεπτά ξεκινήσαμε το ταξίδι με τον ήλιο πάνω από το κεφάλι μας και τον Δημήτρη να κουβαλάει το βαρύ σακίδιο. Κάθε 20-25 λεπτά στάση για ξεκούραση. Η διαδρομή υπέροχη και 17.00 φτάσαμε στο Trakkers Hotels για να δούμε εάν υπήρχε χώρος και για μας (13 άτομα). Ευτυχώς δεν είχε χώρο, γιατί ήταν χάλια και έτσι περπατήσαμε άλλα 25 λεπτά για να φτάσουμε σε έναν νέο χώρο. Οι σκηνές ήταν στημένες. 18.00 coffee break και 19.15 δείπνο με σούπα, μακαρονάδα και κρασί Χιλής. Η φύση, ο ουρανός τα αστέρια ήταν υπέροχα.

Ξυπνήσαμε στις 03.20 για μια βόλτα στην φύση και επιστρέψαμε γιατί στις 05.00 θα πηγαίναμε για πρωινό στο Trakkers Hotels και 06.00 θα ξεκινάγαμε το τελευταίο κομμάτι του INKA TRAIL. 07.00-07,.15 θα έπρεπε να είμασταν στο SunGate για να δούμε την ανατολή του ηλίου. Πράγματι 06.55 είχαμε φτάσει πρώτοι από όλους και βγάζαμε φωτογραφίες. Πραγματικά ωραίο το θέαμα παρά την ομίχλη και την συννεφιά. Στην είσοδο κάναμε Check ιn και αφήσαμε το σακίδιο σε ιδιωτικό χώρο. Στην συνέχεια μπήκαμε στο Macchu Picchu για να μας κάνει ο Carlos την ξενάγηση, (ok, friends). Τελειώσαμε κατά τις 11.30 και στη συνέχεια μας έδωσε τα εισιτήρια του λεωφορείου για το Agua Gallientes. Με μεγάλη έκπληξη ακούσαμε ελληνικά από δύο άλλους νέους που έκαναν σχεδόν το ίδιο πρόγραμμα. Καθίσαμε στον ιερό χώρο, τραβήξαμε φωτογραφίες με τον μουντό καιρό και τις ψιλές σταγόνες. Πήραμε την απόφαση να κατέβουμε στο AguaGallientes για να περάσουμε το υπόλοιπο της ημέρας μέχρι 16.30που έφευγε το τραίνο. Μπήκαμε στο λεωφορείο και έπιασε δυνατή βροχή. Ο δρόμος στριφογυριστός και σε κάθε στροφή ένα αγόρι με παραδοσιακή φορεσιά μας χαιρετούσε. Στην τελευταία στροφή ανέβηκε με απλωμένο το χέρι, «adios, goodbye». Εγκαινιάσαμε το πόντσο μας και πήγαμε στο Pacha mama για να βρούμε τον Carlos και να μας δώσει τα εισιτήρια του τραίνου. Αφήσαμε τα πράγματα και βγήκαμε έξω βόλτα και φαγητό. Πίτσα και αχνιστό κέικ σοκολάτας ns44. Καθαρισμός παπουτσιών από πιτσιρίκια ns1. Επιβιβαστήκαμε στο τραίνο και ξεκίνησε το μαρτύριο της επιστροφής. Τα καθίσματα πολύ στενά και ό ένας ποδοπατούσε τον άλλο. Φτάσαμε στο Cuzco κατά τις 21.15, πήραμε ταξί ns2 για την κεντρική πλατεία, plaza de armas, όπου κάναμε συνάλλαγμα και αγορές. Άριστο φαγητό στο Greens της περιοχής San Blas ns40. Γυρίσαμε στο δωμάτιο με τα πόδια χωρίς ζεστό νερό για να ξεβρομίσουμε για το επόμενο ταξίδι στο Puno.

Πρωινό ξύπνημα με σκοπό ένα ζεστό μπάνιο. Το νερό παραμένει κρύο. Μετά από μερικά ‘κονέ’ το νερό ζεστάθηκε και ξεβρομίσαμε. Πέντε μέρες, δύο πρωινά και 2 τσάγια ns 159. Πήραμε ταξί και φτάσαμε στον σταθμό λεωφορείων terrestre. Αφου βρήκαμε το γκισέ της Imexso κάναμε check in αφήσαμε βαλίτσες, πήραμε bagguage ticket, πληρώσαμε φόρο σταθμού, πήραμε προμήθειες και ανεβήκαμε στο λεωφορείο όπου μας τακτοποίησε η συνοδός. Ξεκινήσαμε 08.00 μετά σάντουιτς, κέικ, καφέ και τσάι. Η διαδρομή ωραία με ορισμένα σημεία να θυμίζουν άγρια δύση. Ύστερα από δύο στάσεις φτάσαμε στο Puno στις 14.30. Ένας τύπος μας έδειξε ένα δωμάτιο με ns25 που ήταν καλή τιμή και με δικό του μπάνιο. Αφήσαμε τα πράγματα και πήραμε ταξί για Silustani ns45 και μετά για Chucuito ns20. Στο Silustani είχαμε είσοδο ns5 για να δούμε τις δεξαμενές και την θέα του ίσιου νησιού. Φύγαμε βιαστικά για να προλάβουμε τους φαλλούς στο Chucuito που παρότι νύχτωνε έδειχνε ωραίο. Επιστροφή στο Puno για συνάλλαγμα, αγορά 4 φίλμ ns95 και ωραιότατο φαγητό με μεγάλες μερίδες με ns48. Η κατάσταση στο λιμάνι αρκετά ήσυχη. Τελικά κανονίσαμε εκδρομή για Uros και Taquile με τον ξενοδόχο για ns25 έκαστος.

07.15 μπαίνουμε στο λεωφορείο για το λιμάνι. 08.00 ξεκινάμε και 09.00 είμασταν στα νησιά Uros. Τα νησιά είναι φτιαγμένα από χόρτα που επιπλέουν στην λίμνη. Περπατάς και βουλίαζεις λίγο. Πήραμε δύο μαξιλαροθήκες ns25 και ανεβήκαμε σε βάρκα φτιαγμένη από το ίδιο φυτό με ωραίο σχέδιο και πλώρη φτιαγμένη σε σχήμα προσώπου ζώου. Εκπληξη ήταν τα ns 6 που έπρεπε να πληρώσουμε για τον γύρο των νησιών για 15’ που το μάθαμε μόλις ξεκινήσαμε. Συνεχίσαμε την εκδρομή για να φτάσουμε 12.00 στο Taquile. Στον ώμο τα πράγματα και μετά από 45’ περπάτημα φτάσαμε στην πλατεία του χωριού, όπου ο πρόεδρος μας τακτοποίησε προς ns10 το άτομο σε δωμάτιο σπιτιού κάποιας κυρίας. Μετά από 10’ περπάτημα φτάσαμε στο δωμάτιο που μας φάνηκε παλάτι σε σχέση με αυτά που περιμέναμε. Χαλαρό περπάτημα μέχρι το σχολείο, τα ερείπια, τα χωράφια, πάνω κάτω για να φτάσουμε 18.00 στο δρόμο που οδηγούσε στο λιμάνι και να απολαύσουμε το ηλιοβασίλεμα. Η ταβέρνα που βρήκαμε πρόσφερε πέστροφα με ρύζι και πατάτες και με 3 μπύρες πληρώσαμε ns35 και καθίσαμε να απολαύσουμε τους παραδοσιακούς χορούς και φορεσιές.

Τα κοκόρια μας ξύπνησαν στις 06.00, ο ήλιος είχε ανατείλει οπότε σηκωθήκαμε σιγά σιγά για πρωινό προς την μεριά του λιμανιού με καφέ και pancakes με μαρμελάδα και μπανάνα ns14. Την ομορφιά του ήλιου και της ησυχίας αρχίζει να την σπάει τα γκρουπ των τουριστών. 13.00 φεύγαμε με το καράβι για Puno. Εκεί γνωρίσαμε 2 Έλληνες τον Άγγελο και τον Ανδρέα όπου περάσαμε όλο το 3ωρο ταξίδι ανταλλάσοντας πληροφορίες. Στο λιμάνι μας περίμενε πούλμαν για το ξενοδοχείο. Αγοράσαμε εισιτήρια για LaPaz – CopaCabana ns50 και συνεχίσαμε τον ανεφοδιασμό μας για το επόμενο ταξίδι.

Άλλο ένα πρωινό ξύπνημα μας βρίσκει 08.00 στο σταθμό λεωφορείων για LaPaz – CopaCabana. Ωραία διαδρομή. 10.30 περνάμε τα σύνορα και σταματάει η άσφαλτος. Λίγο πριν είχαμε σταματήσει για να κάνουμε συνάλλαγμα 1 sol Περού = 2 sol Βολιβίας. Φτάσαμε CopaCabana πληρώσαμε φόρο πόλης bs2 και στην συνέχεια βρήκαμε δωμάτιο με θέα στη λίμνη bs60, ακριβώς πάνω από το σταθμό λεωφορείου. Συνάλλαγμα 100$ = 666,50bs και έξω για βόλτα και φαγητό. Στην παραλία είχε πολύ κόσμο, αυτοκίνητα στολισμένα και καθαγιασμένα, κόσμος να τρώει και να πίνει. Φαγητό με παραδοσιακά βολιβιακά πιάτα bs51.

Χαλαρό ξύπνημα με πρωινό και βόλτες μέχρι το μεσημεριανό στο Ormilla bs41. Ένας μικρός πανικός έξω από το λεωφορείο. Τελικά 14.00 φύγαμε με προορισμό LaPaz. Μετά από μία ώρα διαδρομής έπρεπε να περάσουμε απέναντι με βάρκα. Σε άλλη το λεωφορείο σε άλλο εμείς, τελικά όλα καλά και μετά από 112χλμ φτάσαμε LaPaz. Αναζήτηση ξενοδοχείου με τελική επιλογή στο ANDES bs66. Αφήσαμε τα πράγματα και βγήκαμε να δούμε την εκκλησιά του Αγ. Φραγκίσκου. Από εκεί κατηφορίσαμε όλη την Prado (κεντρική λεωφόρο) μέχρι την Plaza Estudiante όπου κάτσαμε σε ένα καφέ να ξεκουραστούμε και να πάρουμε δυνάμεις για πίσω.

Περιπλάνηση στην πόλη. Ξεκινήσαμε από τους πάγκους της Mercado negro για να καταλήξουμε στην Plaza Murillo. Από εκεί κατηφορίσαμε την Prado για κάποιες εκκρεμότητες με την Lab και Lufthansa. Στάση στην πλατεία του Tiwahanakn. Συνέχεια για το αρχαιολογικό μουσείο που ανοίγει 15.00 με bs10. Επιστροφή στο δωμάτιο για ξεκούραση και ξανά έξω για έναν γύρο ακόμα.

Μετά το πρωινό κατεβαίνουμε στην είσοδο του ξενοδοχείου για να περάσουν να μας πάρουν 08.30 για την εκδρομή στο Tiahuanaco με το Combitours προς bs60 το άτομο. Ο ξεναγός καλός αλλά χωρίς φιλοδώρημα αφού μας πήγε σε ένα εστιατόριο που μας γδάρανε. Ωραίος και τεράστιος ο αρχαιολογικός χώρος. Κάναμε τις απαραίτητες αγορές και συνεχίσαμε για την daja και την εκκλησία της. 16.00 φτάσαμε πίσω  LaPaz. Μικρή ξεκούραση και σοκολάτα στο Café Oro bs15 και στην συνέχεια δείπνο στο La casa de los casones. Τα φιλετάκια γευστικά και μαζί με αναψυκτικά και φιλοδώρημα bs70. Περπάτημα για ξεμούδιασμα και ξεκούραση.

06.30 το πρωί είχαμε κάναμε το check in και ψάχναμε να πάμε κάπου για καφέ. Μόνο τα Burger King ήταν ανοιχτά κάτσαμε μέχρι να φτάσει η ώρα και να πετάξουμε στις 09.35 για να φτάσουμε τελικά στην Λίμα 10.30. Πήγαμε στο Wiraccocha Hotel με ns30. Το δωμάτιο με αριθμό 18 ήταν εκπληκτικό και με φοβερή ασφάλεια. Έξω για καφέ και φαγητό, τεταμένη ατμόσφαιρα λόγω της διαδήλωσης, καμένα λάστιχα, καπνός και βρώμα. Δείπνο στο El Cornado ns 36 και ποτό Pisco Sour στο ξενοδοχείο Grand Hotel Bolivar ns25. Παλιό, τεράστιο, με μεγάλες αίθουσες και γεμάτο νοσταλγία ξενοδοχείο.

Πρωινή αναζήτηση καφέ. Όλα κλειστά. Ημέρα Μουσείου. Ξεκινήσαμε για την περιοχή Pueblo Libre όπου βρισκόταν το Εθνικό Αρχαιολογικό με ns10 ο καθένας. Ωραίο αλλά όχι κάτι που να σε συναρπάσει. Πηγαίνοντας στο ιδιωτικό αρχαιολογικό Lorce με ns20 ο καθένας απολαύσαμε μια μεγάλη και εντυπωσιακή συλλογή. Ωραίες οι αποθήκες και η αίθουσα με τα ερωτικά ειδώλια. Το βράδυ μας βρήκε στην κινέζικη συνοικία για δείπνο. Καταλήξαμε σε κάποιο Chifa όπου πήραμε ένα τεράστιο δείπνο ns50. Βόλτα στα μαγαζιά και ξεκούραση στα παγκάκια της Plaza de Armas.

Άλλο ένα πρωινό που ψάχναμε μαζί με άλλους τουρίστες ένα μέρος να πιούμε καφέ. Αφού πήραμε τις δυνάμεις μας μαζέψαμε τα πράγματα για να φύγουμε από το δωμάτιο του κέντρου που ήταν μέσα στην υγρασία για να μεταφερθούμε σε κάποιο άλλο στο Miraflores. Περιμέναμε να μας ετοιμάσουν την μίνι σουίτα που με πρωινό ήταν 35$ την ημέρα. Επίσκεψη στο μουσείο De la Nacion ns5 που απλά ήταν καλό. Βόλτες, μαγαζιά, αγορές και φαγητό για όλη την υπόλοιπη ημέρα. Μουσική χορός και τραγούδι σε κεντρική πλατεία.

Πρωινό καφέ στην Plaza Mayor. Στην παλιά πόλη συναντηθήκαμε  με την Claudia και τους ανηψιούς της Cazar και Evan. Αφού περπατήσαμε στην περιοχή και στους πεζόδρομους πήραμε ταξί και μεταφερθήκαμε στο San Miguel. Περιοχή με πολλά και μεγάλα πολυκαταστήματα. Καταστήματα με ηλεκτρονικά παιχνίδια. Τα ανίψια ήταν φοβερά στα παιχνίδια με τον χορό και τα βήματα. Από εκεί φτάσαμε σπίτι τους όπου όλη η οικογένεια μας περίμενε και μας υποδέχτηκαν σαν οικογένεια τους. Τα φαγητά καταπληκτικά και η φιλοξενία απερίγραπτη.

Τελευταία ψώνια. Πόντσο με ns50, δύο μπλούζες ns76, δύο πορτοφόλια ns14. Επιστροφή στο ξενοδοχείο. Μαζέψαμε τα πράγματα και πήραμε ταξί ns20 για το αεροδρόμιο όπου η ουρά ήταν τεράστια. Η Ελίζαμπεθ  ήρθε να μας αποχαιρετήσει και να μας προσφέρει ένα πιάτο με θέμα το Περού. Δύσκολος αποχαιρετισμός. Ακόμα δυσκολότερος όταν ήρθε και η Claudia με τον Cazar. Επιβίβαση και αναχώρηση με προορισμό την Φρανκφούρτη μετά από 11 ώρες και 30 λεπτά.